Kursus i mindfulness

Kursus i mindfulness

Tid:
Introaften - 19/2
Session 1 - 26/2
Session 2 - 12/3
Session 3 - 26/3
Session 4 - 9/4
Session 5 - 23/4
Session 6 - 7/5
Retræte - 12/5 (søndag)
Session 7 - 21/5
Session 8 - 4/6

Alle aftner fra kl. 19.00 – 21.30

Sted:
FOA Århus, Christian X's Vej 56-58, 8260 Viby J.

DELTAG I DET EVIDENSBASEREDE KURSUS I MINDFULNESS-BASERET STRESS REDUKTION (MBSR)

Mindfulness øger din bevidsthed om det, der sker lige nu, og i stedet for at lade automatpiloten styre fart og retning bliver du bedre til at stoppe op, være opmærksom og tage de valg, der er bedst for dig. Mindfulness kan hjælpe dig til at få en hverdag med mere ro og større overblik. Kort sagt, trivsel trods travlhed. MBSR er et særligt 8-ugeres mindfulness program, der er udviklet med fokus på at reducere stress. Forskning viser at MBSR har positiv effekt og reducerer symptomer på stress, angst og depression.

HVORFOR MINDFULNESS?
Kender du til kapløbet mod tiden? Lange lister over ting du skal nå på arbejdet og derhjemme. Afbrydelser og stadig flere opgaver, der fjerner fokus fra alt det, du i forvejen skulle nå? Bekymringer om noget der skal ske i næste uge, og tanker om hvad du kunne have gjort anderledes i sidste uge. Dagligdagen foregår ofte i et højt tempo, hvor vi konstant er på vej mod næste opgave, deadline eller gøremål. Vores tanker kører på højtryk, og ofte er de helt andre steder end i nuet. Det kan resultere i manglende ro, nærvær og koncentration og på længere sigt stress.
I løbet af 8 uger vil du blive præsenteret for en række mindfulness øvelser, som du dels får mulighed for at lave på selve kurset og som du skal lave hjemme hver dag. Kurset er opbygget, så vi langsomt bevæger os tættere og tættere på os selv, og får mulighed for at opdage, hvad der stresser i hverdagen og hvordan det kan håndteres, så stressen reduceres.

HVAD KAN DU FÅ UD AF DET?
Med mindfulness træner du din evne til at være til stede i nuet. Det får positiv effekt i både dit arbejds- og privatliv:
  • Bedre koncentration
    – mere fokus og effektivitet i dine opgaver og projekter
  • Øget bevidsthed om dine tankers kraft
    – undgå den negative tankespiral
  • Ro og overblik i en travl hverdag
    – mere nærvær, mindre stress
  • Øget evne til at prioritere og træffe de rigtige beslutninger
  • Større glæde og tilfredshed i jobbet

OBS! Da kurset er et forløb strækkende sig over 8 aftner + 1 hel fordybelsesdag som er en lørdag. Herudover er der en introduktionsaften, hvor underviserne vil fortæller mere om MBSR programmet og hvad du kan forvente dig af det, samt hvad der forventes af dig som kursist. Det er vigtigt, at du kan deltage alle kursusdagene, for at få det fulde udbytte af kurset.

Tilmelding - eller afbud

Sidste tilmeldingsfrist er den 15. januar 2019.
Tilmelding
Afbud